Silnik Elektryczny
Pewny wybór - silniki od Jobobike dla płynnej i dynamicznej jazdy
Nasze napędy to połączenie niezawodności oraz wysokiej wydajności. Silniki do rowerów Jobobike zapewniają mocne, a zarazem płynne wsparcie. Sprawdzają się zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i dłuższych tras. Wybierz napęd, któremu możesz zaufać.Lokalizacja napędu w rowerze elektrycznym dzieli się na dwa główne typy:

Bafang Silnik Centralny
Silnik centralny do e-rowery montowany jest w środkowej części ramy, co zapewnia lepsze rozłożenie masy oraz większą stabilność. Poprawia to kontrolę nad rowerem, co czyni go świetnym wyborem w bardziej wymagający teren.

XOFO Silnik w Piaście
Rower elektryczny z silnikiem w piaście ma prostszą konstrukcję, co ułatwia montaż i konserwację. Napęd umieszczony w kole sprawdza się doskonale w miejskiej jeździe czy codziennych dojazdach, zapewniając płynne oraz bezproblemowe użytkowanie.
Silnik centralny czy silnik w piaście?
Silnik w piaście – zalety:
- ✅ Prosta konstrukcja – umieszczony w kole, sprawia, że cały układ jest bardziej kompaktowy i łatwy w obsłudze.
- ✅ Cicha praca – dzięki mniejszej liczbie ruchomych części działa zazwyczaj ciszej niż silnik centralny do roweru elektrycznego.
- ✅ Niższy koszt – często tańszy w produkcji i zakupie, świetny dla osób szukających bardziej budżetowego rozwiązania.

Silnik centralny – zalety:
FAQ
Moc znamionowa określa ilość energii mechanicznej, jaką silnik roweru elektrycznego może nieprzerwanie generować przy ustalonym napięciu i częstotliwości. Zazwyczaj wyrażana jest w watach (W) lub kilowatach (kW).
Wybór mocy silnika w rowerze elektrycznym zależy od warunków jazdy, obciążenia i wydajności. Do miasta wystarczy silnik o niższej mocy, podczas gdy w górach czy na długich trasach lepiej sprawdzi się mocniejsza jednostka, zapewniająca lepsze przyspieszenie i efektywność.
Częstotliwość konserwacji zależy od intensywności użytkowania i warunków eksploatacji. Zaleca się regularne czyszczenie, sprawdzanie przewodów oraz kontrolę temperatury. Pełny przegląd co 6 miesięcy to dobra praktyka.
Tak, silnik roweru elektrycznego generuje ciepło podczas pracy. Jeśli, jednak staje się nadmiernie gorący, może to wskazywać na przeciążenie lub słabą wentylację. Warto wtedy sprawdzić ustawienia i warunki użytkowania.
Większość nowoczesnych silników posiada zabezpieczenie przed wodą oraz może być używana w deszczu. Należy, jednak unikać długotrwałego zanurzenia oraz mycia pod wysokim ciśnieniem.
Objawy takie jak nietypowe dźwięki, spadek mocy, częste przegrzewanie lub drgania mogą wskazywać na konieczność serwisu. W przypadku poważnych uszkodzeń lepszym rozwiązaniem może być wymiana.
Sprawność silnika to stosunek mocy mechanicznej do energii elektrycznej. W przypadku rowerów elektrycznych silnik osiąga zazwyczaj efektywność na poziomie 80–90%, w zależności od modelu i konstrukcji.
Silniki bezszczotkowe wykorzystują sterowanie elektroniczne, a szczotkowe mechaniczne (za pomocą szczotek węglowych). Modele bezszczotkowe są trwalsze, wydajniejsze oraz wymagają mniej konserwacji (są jednak droższe).
Podczas pracy, silnik emituje dźwięk, natomiast powinien być on jednostajny i płynny. Jeśli pojawia się głośne buczenie, piski lub metaliczne odgłosy, warto sprawdzić, czy nie doszło do poluzowania podzespołów lub uszkodzenia.
Niska temperatura może obniżać wydajność ze względu na osłabienie pracy baterii. W ekstremalnym chłodzie warto zmniejszyć obciążenie, zadbać o prawidłowy stan akumulatora oraz napędu.