od 605.00 zl
Zapłać później
• Części zamienne • Odpowiedni do tylnej piasty • Moment obrotowy 45-80 Nm • Pasuje do modeli SAM, Robin i EddyX
od 3,179.00 zl
Zapłać później
• Części zamienne • Silnik centralny M200 • Moment obrotowy 65 Nm • Pasuje do modeli Linda i Lyon

Pewny wybór - silniki od Jobobike dla płynnej i dynamicznej jazdy

Nasze napędy to połączenie niezawodności oraz wysokiej wydajności. Silniki do rowerów Jobobike zapewniają mocne, a zarazem płynne wsparcie. Sprawdzają się zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i dłuższych tras. Wybierz napęd, któremu możesz zaufać.




Battery Showcase

Lokalizacja napędu w rowerze elektrycznym dzieli się na dwa główne typy:

Silnik centralny
Silnik w piaście
JOBOBIKE Bafang Silnik Centralny

Bafang Silnik Centralny

Silnik centralny do e-rowery montowany jest w środkowej części ramy, co zapewnia lepsze rozłożenie masy oraz większą stabilność. Poprawia to kontrolę nad rowerem, co czyni go świetnym wyborem w bardziej wymagający teren.

JOBOBIKE XOFO Silnik w Piaście

XOFO Silnik w Piaście

Rower elektryczny z silnikiem w piaście ma prostszą konstrukcję, co ułatwia montaż i konserwację. Napęd umieszczony w kole sprawdza się doskonale w miejskiej jeździe czy codziennych dojazdach, zapewniając płynne oraz bezproblemowe użytkowanie.

Silnik centralny czy silnik w piaście?

Silnik w piaście – zalety:

  • ✅ Prosta konstrukcja – umieszczony w kole, sprawia, że cały układ jest bardziej kompaktowy i łatwy w obsłudze.
  • ✅ Cicha praca – dzięki mniejszej liczbie ruchomych części działa zazwyczaj ciszej niż silnik centralny do roweru elektrycznego.
  • ✅ Niższy koszt – często tańszy w produkcji i zakupie, świetny dla osób szukających bardziej budżetowego rozwiązania.
JOBOBIKE ACE Składany rower elektryczny

Silnik centralny – zalety:

✅ Lepsza równowaga – montowany w dolno-środkowej części ramy, stabilizuje środek ciężkości poprawiając prowadzenie.
✅ Wyższa efektywność – napędza tylne koło bezpośrednio poprzez łańcuch lub pasek, zwiększając wydajność, zwłaszcza na wymagających podjazdach.
✅ Lepsza współpraca z przerzutkami – umożliwia optymalne dopasowanie wspomagania do wybranego biegu.
✅ Łatwiejsza wymiana opon – ponieważ silnik roweru elektrycznego nie znajduje się w kole, zmiana ogumienia jest prostsza.



Moc silnika w rowerze elektrycznym determinuje komfort i kontrolę nad rowerem.

FAQs | Vello E-Bikes

FAQ

Moc znamionowa określa ilość energii mechanicznej, jaką silnik roweru elektrycznego może nieprzerwanie generować przy ustalonym napięciu i częstotliwości. Zazwyczaj wyrażana jest w watach (W) lub kilowatach (kW).

Wybór mocy silnika w rowerze elektrycznym zależy od warunków jazdy, obciążenia i wydajności. Do miasta wystarczy silnik o niższej mocy, podczas gdy w górach czy na długich trasach lepiej sprawdzi się mocniejsza jednostka, zapewniająca lepsze przyspieszenie i efektywność.

Częstotliwość konserwacji zależy od intensywności użytkowania i warunków eksploatacji. Zaleca się regularne czyszczenie, sprawdzanie przewodów oraz kontrolę temperatury. Pełny przegląd co 6 miesięcy to dobra praktyka.

Tak, silnik roweru elektrycznego generuje ciepło podczas pracy. Jeśli, jednak staje się nadmiernie gorący, może to wskazywać na przeciążenie lub słabą wentylację. Warto wtedy sprawdzić ustawienia i warunki użytkowania.

Większość nowoczesnych silników posiada zabezpieczenie przed wodą oraz może być używana w deszczu. Należy, jednak unikać długotrwałego zanurzenia oraz mycia pod wysokim ciśnieniem.

Objawy takie jak nietypowe dźwięki, spadek mocy, częste przegrzewanie lub drgania mogą wskazywać na konieczność serwisu. W przypadku poważnych uszkodzeń lepszym rozwiązaniem może być wymiana.

Sprawność silnika to stosunek mocy mechanicznej do energii elektrycznej. W przypadku rowerów elektrycznych silnik osiąga zazwyczaj efektywność na poziomie 80–90%, w zależności od modelu i konstrukcji.

Silniki bezszczotkowe wykorzystują sterowanie elektroniczne, a szczotkowe mechaniczne (za pomocą szczotek węglowych). Modele bezszczotkowe są trwalsze, wydajniejsze oraz wymagają mniej konserwacji (są jednak droższe).

Podczas pracy, silnik emituje dźwięk, natomiast powinien być on jednostajny i płynny. Jeśli pojawia się głośne buczenie, piski lub metaliczne odgłosy, warto sprawdzić, czy nie doszło do poluzowania podzespołów lub uszkodzenia.

Niska temperatura może obniżać wydajność ze względu na osłabienie pracy baterii. W ekstremalnym chłodzie warto zmniejszyć obciążenie, zadbać o prawidłowy stan akumulatora oraz napędu.

Gratukacje! Udało Ci się zasubskrybować!
Email został zerejestrowany